Cześć, dzisiaj napiszę Wam odpowiedzi i w miarę zrozumiale wyjaśnić skąd się one wzięły :)
Zad.1.
Δt = 45 s
1 min= 60 s
Podzielmy 60 s na ćwiartki:
15 s= 1/4 min
30 s= 2/4 min
45 s= 3/4 min
60 s= 4/4 min
Czyli 3/4 min= 45 s
lub
sposobem krzyżowym:
60 s ---1 min
45 s --- x
45 s*1 min= 45
45:60= 0,75
a 0,75 minuty to to samo co 3/4 minuty.
Czyli odpowiedź C)
Zad.2.
2 cm*2 cm*2 cm= 8 cm3
10 cm3+8 cm3= 18 cm3
Czyli odpowiedź A)
Zad.3.
hektopaskalach
Czyli C)
Zad.4.
A) wszędzie jednakowa
Masa jest wciąż taka sama
Zad.5.
Główne wyrazy to :
dokładność- mówi nam o tym do jakiego stopnia (jeśli mówimy o termometrze) jest dokładny do 10*, 1* czy 0,1*. Jeśli do 0,1* to wtedy jest bardziej dokładniejszy.
zakres pomiarowy- mówi nam od ilu do ilu coś jest liczone
Termometr lekarski ma zakres pomiarowy od 35 *C do 40 C* ( a dokładnie 40,5 C*) a jego dokładność jest do 0,1 C*.
Termometr zaokienny ma zakres pomiarowy od -40 *C do 50 C* a jego dokładność wynosi 1 *C.
B) Zakres pomiarowy termometru lekarskiego jest mniejszy, a dokładność większa niż termometru zaokiennego.
Gdyż "Termometr zaokienny ma zakres pomiarowy od -40 *C do 50 C* " a jego dokładność jest do 0,1 C*."
Zad.6.
1 kg= 10 N
2 kg- 20 N
Czyli odpowiedź D)
Zad.7.
Godzina = 60 min
W czasie 1h przebył 80 km
A 1/4 godziny to 15 minut, więc należy 80 kilometrów podzielić na 4
80 km/ 4= 20 km
Czyli odpowiedź C)
Zad.8.
D) masa jednego metra sześciennego tej substancji wynosi 800 k.
Zad.9.
11,4+11,6+11,5= 34,5=11,5
3 3
Należy te trzy wyniki dodać i podzielić przez ich ilość tj. 3
Czyli odpowiedź A)
Zad.10.
B) wagi
Menzurki z wodą będziemy potrzebować do zmierzenia gęstości ciała o nieregularnym kształcie.
DOŚWIADCZENIE:
KONIECZNE PRZYRZĄDY: klocki wykonane z różnych substancji, których gęstość wyznaczamy, waga ( może być siłomierz ze skalą w gramach), linijka.
KOLEJNE CZYNNOŚCI, POMIARY I RACHUNKI:
- Każdy z członków zespołu waży klocek i zapisuje jego masę w gramach.
- Zespół oblicza średnią arytmetyczną wyników pomiarów masy klocka w gramach.
- Każdy z członków zespołu mierzy długość, szerokość i wysokość klocka.
- Zespół oblicza średnią arytmetyczną objętości klocka w centymetrach sześciennych.
- Dzielimy masę klocka przez objętość, a wynik zaokrąglamy do pierwszego miejsca po przecinku.
WNIOSEK:
Wyznaczona gęstość wskazuje, że klocek jest wykonany z......
Wkleiłam doświadczenie tak do przypomnienia jak to się robi z postu " Wyznaczanie gęstości substancji". Warto jeszcze raz na to spojrzeć :)
Zad.11.
Dane: Oblicz:
S= 0,3 m2 F= ?
p= 1000 hPa=100000Pa
p=F/S
Po przekształceniu wzoru:
F=p*s
F=100000Pa*0,3 m2
F= 30000N
Czyli odpowiedź D)
Zad.12.
1 m= 100 cm
1 m3= 1000000 cm3
8 m3= 8000000 cm3
2cm= 0,000002 m3
8 cm= 0,000008 m3
1 N= 10 kg
0,216N =2,16 kg
kg/ m3
2,16/0,0008 m3= 2700 kg/ m3
Czyli odpowiedź C)
Okey, To na tyle. W następnym poście jeszcze nie wiem czy zaczynać drugi rozdział, czy zagłębić się w książce do liceum/technikum z fizyki, więc komentujcie co wolicie, jak również czy udało Wam się wykonać te wszystkie zadania, co sprawiło najwięcej trudności i oczywiście przepraszam za błędy, które oczywiście mogły się zdarzyć :)
lepej 2 dział Pozdrawiam <3
OdpowiedzUsuń